Mensen kopen niet alleen je product of dienst, fotografie bijvoorbeeld. Ze kopen een gevoel. Een emotie wellicht.

Het is dus goed te weten welke gevoelens jij teweegbrengt bij je klanten. En bij de klanten van je klanten. Niet alleen met je fotografie en hoe de foto’s eruit zien.

Daarom werkt het ook beter om niet teveel over je dienst te praten. En over de manier waarop je werkt. En hoe goed jouw werk je klant zal helpen met de promotie van hun bedrijf of dienst.

Zorg dat je verhalen gaat optekenen over wat mensen voelen als ze met jou werken. En welke emoties jouw werk en dienst teweegbrengt.

Je zult als fotograaf veel beter slagen en succesvol zijn als je in de ogen van je klanten wordt gezien als iemand die verder kijkt dan naar financiele resultaten.

Als een bakker die blij wordt als zijn klanten naar hem komen voor de heerlijke geur. Van versgebakken brood. Dat prachtig en met aandacht wordt gepresenteerd.

Wat zeggen en denken mensen over jou? En wat zou je willen dat ze zeggen en denken? Succes gaat veel verder dan het maken of leveren van dingen die werken. Echt succes komt als je het verhaal van je klant verandert. In positieve zin.

Foto: Element 5 Digital